U vremenu demografskih, društveno-ekonomskih i naučno-tehnoloških preobražaja i suočavanja sa različitim izazovima koji nas očekuju u budućnosti, u ogromnoj mjeri je porastao značaj obrazovanja i učenja odraslih. Koncepcija obrazovanja odraslih kao ideja i kao proces ima izuzetan utjecaj na sve oblasti života čovjeka i društva. Ono izrasta u jedan od bitnih instrumenata za izgradnju boljeg i sretnijeg društva, ali i svjesnih, autentičnih i odgovornih pojedinaca, što je lako razumljivo u danima i godinama kada ideal i vizija o društvu koje uči postaje jedna od najvažnijih civilizacijskih tekovina i suštinsko obilježje ljudskog roda.
Stoga nije slučajno što je u takvom razvoju obrazovanje odraslih izraslo u pokret svjetskih razmjera, koji otvara perspektivu društvenog, ljudskog i moralnog preporoda za sve koji su željni učenja i obrazovanja. Ovo utoliko prije, što obrazovanje odraslih doprinosi ekonomskom razvoju suvremenog društva, otvara više prostora za djelotvorno učešće građana u rješavanju različitih problema u užoj i široj socijalnoj zajednici i sadrži značajan potencijal za podsticanje i modelovanje individualnog razvoja svakog pojedinca. To, drugačije rečeno, znači da obrazovanje odraslih obezbjeđuje i pospješuje izvršavanje radnih zadataka na poslu, obavljanje osnovnih građanskih dužnosti i rješavanje različitih problema u porodici i u društvu u cjelini. S obzirom na to, stvaraju se realnije pretpostavke za izvjesniju budućnost svakog pojedinca i društva u cjelini u godinama očekivanog društvenog, ekonomskog i informatičkog napretka.
Čovjek je nedovršeno biće, biće mogućnosti. Od tuda njegova težnja biti više. Paulo Freire