- Svi oblici obrazovanja odraslih u SEC- u (formalnog ili neformalnog karaktera) usmjereni su na razvoj specifičnih znanja, vještina i stavova kod polaznika. Usvajanje planiranih znanja i vještina osnova je za vrednovanje uspješnosti pojedine obuke.
- Svaki polaznik bilo kojeg vida obrazovanja odraslih ima određeno životno iskustvo. Ovo iskustvo je temelj od kojeg se polazi u provedbi obuke i pomoć je pri usmjeravanju ka stjecanjem novih znanja, vještina i stavova.
- Predavači koji sudjeluju u svim oblicima obrazovanja odraslih u SEC-u posjeduju andragoško – didaktička znanja i vještine. SEC potiče usavršavanje kadra u radu s odraslima.
- Svi obrazovni procesi odvijaju se po unaprijed utvrđenom planu. Potrebe polaznika mogu uticati na dopunu i eventualne izmjene plana.
- Svaki oblik obrazovanja je usmjeren na potrebe grupe polaznika kojoj je i namijenjen.
- U svim oblicima obrazovanja odraslih pored standardnih koriste se i suvremena didaktička sredstva kako bi se stvorile bolje predispozicije za što efikasnije usvajanje znanja i vještina.
- SEC podstiče inovativan pristup u svim oblicima obrazovanja odraslih.
- Adekvatna i unaprijed pripremljena obrazovana sredstva i materijal pospješuju kvalitetu obrazovnog procesa.
- Predavač se ohrabruje na kreativnost u pripremi i provedbi obrazovnog procesa tj. zastupa se stajalište korištenja raznovrsnih andragoških metoda čija je svrha aktivno uključenje polaznika u proces učenja.
- Struktura obrazovne jedinice, kada god je to moguće trebala bi izgledati: Uvod (tema predavanja, cilj, rezultat – ishod, važnost za polaznike); Središnji dio (interaktivno predavanje, diskusija, primjeri, provjera razumijevanja…); Kraj (sažetak, provjera postignuća zadanog cilja, povezivanje s narednom temom, mogućnost za dodatna pitanja).
- Obrazovne metode trebaju biti interaktivnog karaktera i prilagođene različitim stilovima usvajanja znanja i vještina polaznika.
- Učestalim mijenjanjem radnih skupina tj. načina na koji se radne skupine kreiraju, polaznicima se daje mogućnost ponovnog definiranja i zauzimanja nove pozicije u grupi.
- Predavač ohrabruje polaznike na rasprave o sadržaju pojedinih obrazovnih jedinica i tema.
- Komunikacija unutar grupe uspostavljena je na ravnopravnoj osnovi.
- Obrazovni proces potiče socijalnu integraciju, tj. uključivanje svih polaznika u radni proces, kreiranje grupa i izmjenu članova, kao i poticanje socijalne odgovornosti prema onima koji zaostaju u obrazovnom procesu.
- Evaluacija obrazovnog procesa je mjerni instrument kojim se provjerava uspješnost u radu. Za evaluaciju moguće je primjenjivanje različitih metoda kao i kombiniranje istih.
- Učestalost primjene evaluacije određuje pojedinačni predavač u dogovoru s voditeljem obrazovnog smjera.
- Završna evaluacija nakon provedbe određene izobrazbe je obavezna.
- Andragoški standardi redovito se preispituju s namjerom da se poboljšaju i prilagode realnim uvjetima.
7.9.2013.
Komentari su zatvoreni.